torstai 14. helmikuuta 2013

Tahdosta riippumaton laiskottelupäivä

Olisin halunnut tänään juoksemaan. Olin jo menossakin, kunnes mittasin kuumeen. Varsinaista kuumetta ei oikeastaan ole (miulla ei ole ikinä), mutta sen verran lämpöä, että vuoroin paleltaa ja vuoroin olen tulessa. Periaatteessa olisin ehkä voinutkin mennä juoksemaan, mutta en uskaltanut ottaa riskiä, että sairastun pahemmin ja sitten on taas pitkä tauko juoksemisessa. Kävin eilen avantouimassa ja palelin sen jälkeen koko illan ja osan yöstä, joten elimistö ei varmaan tällä kertaa siitä tykännyt. En pessyt hiuksiakaan eilen avantouimapaikan saunassa hikoilun jälkeen, koska olin suunnitellut meneväni tänään sinne juoksulenkille. Tänään kävin yli tunnin lenkillä ystävän ja hänen koiriensa kanssa, ja sen jälkeen palelin varmaan kaksi tuntia, vaikkei pakkasta ollut juuri nimeksikään. Sen jälkeen on tullut vaan löhöiltyä sohvalla draamaa katsoen. Sain sen onneksi loppuun, joten voin nyt keskittyä taas muihin asioihin, ellen sitten aloita uutta katsomaan :D Harmittaa ja ärsyttää, koska olin tiistain juoksulenkin jälkeen niin fiiliksissä ja olisin halunnut päästä tänäänkin irrottelemaan. 

Nyt on kyllä pakko vähän hehkuttaa tätä painon putoamista. Eilen kävin vaa'alla (käyn nykyään VAIN joka toinen päivä, en enää joka päivä), ja sen mukaan olisi nyt tammikuun alusta lähes viisi kiloa pudonnut. Ei sitä itse peilistä huomaa, mutta joistakin vaatteista. Ulkoilutakki menee vaivatta kiinni ja siihen jää jopa vähän tilaakin. Vielä muutama viikko sitten se pingotti mahan kohdalta. Ruokavalio siis toimii, ja olen tosi iloinen, että paino tippuu eikä enää turvota. Tosin välillä mietin, että tippuuko se liian nopeasti, koska en halua että hirveät määrät löysää nahkaa jää roikkumaan joka puolelta. Vaikka ei tuo minun pudotustahti ihan niin hurja kyllä ole. Varsinaisesti en ole mitään sellaista tavoitetta asettanut, että kuinka paljon viikossa pitäisi painoa lähteä. Tässä vaiheessa minulle on pääasia, että se laskee, eikä nouse. Myöhemmin pitäisi varmaan miettiä sitä tavoitettakin, että kuinka paljon haluan puolessa vuodessa/vuodessa painoa putoavan. Sitten pitäis myös miettiä, miten tavoitteen saavutan. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti