sunnuntai 21. huhtikuuta 2013

Liikunnantäyteistä elämää

Viime aikoina olen viettänyt taas hiljaiseloa. Suurimpana syynä on ollut se, että olen taas vaihteeksi koukussa korealaiseen draamaan. Viimeisimmän sarjan sain katsottua loppuun toissapäivänä, joten nyt ennen seuraavaa koukuttumista pitää kirjoitella blogia :D Tuo sarjoihin koukuttuminen ei kyllä tee minulle kauhean hyvää, kun tulee valvottua normaalia pidempään. Mutta ei voi mitään, kun korealaiset tekee niin hyviä sarjoja, että tekee mieli katsoa ne loppuu heti.


Viime sunnuntaina paino oli taas vähän enemmän kuin edellisellä viikolla, vaikka se välillä laskikin alle kahdeksankymmenen. Suurin syy sunnuntain suurempaan tulokseen oli lauantai-iltainen juhliminen. Tuli vielä haettua grilliltäkin yösyömistä, vaikkei oikeastaan ollut edes nälkä. Huomasin taas, ettei juominen ja yökukkuminen sovi minulle ollenkaan. En vain viitsi koko ajan kieltäytyä lähtemästä. Ja onhan se kyllä kiva nähdä ihmisiäkin välillä :D Jotenkin olen niin innostunut salilla käymisestä ja terveellisistä elämäntavoista, että haluaisin keskittyä vain niihin.

Minulla on taas uusi rakkaus: bodypump. Ensimmäiset muutama kertaa oli aikamoista kärsimystä, kun voimaa ei tuntunut olevan yhtään ja sopivien painojen valitseminen oli hakusessa. Nyt on pikkuhiljaa alkanut tuntua, että tekniikkakin on parantunut ja voimaa on tullut sen verran lisää, että parilla viime kerralla olen uskaltanut lisätä painoja aika paljon enemmän. Tykkään bodypumpista  tosi paljon varmaan siksi, että tunnissa saa koko vartalon treenin, ja siitä tulee se, ah, niin ihana tunne lihaksiin seuraavana päivänä. Se, että tietää tehneensä jotain.


Vaa'alla käymistä olen yrittänyt vältellä, mutta on kyllä turhan paljon tullut sillä rampattua. Tämänaamuista tulosta vähän jännitin, koska tuntuu että kroppani päättää aina ihan uhallaan nostaa painoa sunnuntaiksi. Aamupaino oli kuitenkin 79,2 kg eli alin, mitä se on tämän projektin aikana ollut :) Vähän ajattelin, etten enää tuonne kahdeksankympin yläpuolelle hyppisi, mutta se ei taida ihan täysin miun vallassa olla. Miun vartalolla on oma tahto :D

Olen huomannut liikunnan lisäännyttyä sen, että se oikeasti antaa lisäenergiaa. Aikaisemmin kuvittelin, etten ikinä saavuttaisi sellaista olotilaa. Mie en todellakaan ole mikään siivousihminen. Haluaisin kyllä, että olisi aina siistiä, mutta en jaksa tehdä sen eteen koko ajan töitä. Nyt olen jo kahtena peräkkäisenä lauantaina siivonnut koko kämpän ja imuroinut, eilen luuttusinkin. Hävettää myöntää, mutta viikoittainen siivous ei todellakaan ole tavallista meidän huushollissa. Pumpin ja spinningin antamalla energiamäjäyksellä olen siivoamaan intoutunut.

Vähän pelkään, kuinka käy, kun salikorttini voimassaoloaika loppuu torstaina. Uutta kuukausisatsia minulla ei ole varaa ostaa, kun ei rahat riitä ruokaankaan enää. Pelkään, että liikkuminen jää lähes kokonaan pois, vaikka siitä hyvä olo aina tuleekin. Olenkin miettinyt, että minun pitää laatia itselleni jonkinlainen liikunta-aikataulu, jota pyrin noudattamaan. Juoksemista, kyykkäilyjä ja painojen nostelua. Pyöräilyn ja rullaluistelunkin pystyisi jo aloittamaan. Jos jostain saan rahaa, niin ostan hyppynarun. Jotakin saliaikataulun kaltaista on pakko pitää yllä tai muuten jään homehtumaan sohvalle.

Note to self.
Oikeastaan harmittaa ja surettaa salikortin loppuminen. Olen tykännyt niin kovasti käydä  noilla ryhmäliikuntatunneilla. Harmittaa se, että pitää lopettaa siinä vaiheessa, kun vihdoin tuntuu, että on oppinut tekemään kaiken kunnolla. Ja ne ohjaajatkin on aika ihania. Joulukuussa tulee veronpalautuksia, ja viimeistään silloin kyllä liityn tuonne salille jäseneksi. Sitä odotellessa on pakko pitää liikunnasta kiinni.

Viime viikon liikunnat:
Ma: kevyt spinning 55 min.
Ti: kevyt spinning 30 min. ja core 35 min. Kävely n. 6 kilometriä
Ke: core 50 min. ja kevyt spinning 45 min.
To: lepopäivä/noin 4 kilometriä kävelyä
Pe: juoksulenkki noin 4,5 kilometriä, pyöräilyä n. 5 kilometriä ja kävelyä noin 10 kilometriä
La: kevyt spinning 45 min. ja bodypump 60 min. Kotona vielä jotain jalkaliikkeitä, mm. 270 kyykkyä :D
Su: lepopäivä/pelkkää löysäilyä

Tämän viikon liikunnat:
Ma: kevyt spinning 55 min.
Ti: bodypump 45 min. ja keskiraskas spinning 55 min. Pyöräilyä noin 6 kilometriä
Ke: kevyt spinning 45 min. Kävely salilta kotiin, n. 3 kilometriä
To: bodypump 60 min. Pyöräily salille ja takaisin, n. 6 kilometriä
Pe: lepopäivä/noin 4 kilometriä kävelyä
La: kevyt spinning 45 min. ja bodypump 60 min. Pyörällä salille ja takaisin, 6 kilsaa.
Su: lepopäivä/kävelyä noin 4 kilometriä

1 kommentti:

  1. Oon kyllä suhteettoman kateellinen noista liikunnoista! :D Oon ite niin lusmu, ettei miuta saa liikkeelle edes vuoden sitoutuminen ja etukäteen maksettu jäsenyys. Kokemusta on. :D Oon katkera, kun kaikki muut liikkuu intopiukeena ja ite oon vaan edelleen se peiton alle käpertyjä. :/ Tänään vaihteeksi itku voitti jumppahalut, on taas ollu itkukausi menossa muutenki...

    Mutta onnea seiskaluvuista! Hienosti oot jaksanu, tsemppiä edelleen! <3 :)

    VastaaPoista