keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Idiootin alkuviikko



Hei, olen Cherrie, ja olen idiootti. Perjantaina pitää palauttaa kymmensivuinen harjoitusaine, enkä ole vielä edes aloittanut kirjoittamaan. Ja tämähän on siis tavallista minulle. Kaikki pitää jättää viimetippaan ja sitten panikoida hulluna koko ajan. Sen sijaan, että oikeasti kirjoittaisin ja vähentäisin siten paniikkiani, haluan tietenkin käydä juoksemassa ja jumpata. Ja nytkin pitää sitten blogiakin kirjoitella. Tämä muutaman päivän hiljaiselo on siis johtunut täysin siitä, että olen ollut kirjottavinani harjoitusainetta. Tosiasiassa olen lenkkeillyt, käynyt kaupungilla etsiskelemässä käsipainoja, auttanut kaveria muuttamaan akvaarion kilpikonnineen paikasta toiseen, käynyt leffassa, jumpannut, löhönnyt ja surffaillut netissä. Joka kerta panikoidessani jotain koulutehtävää päätän, että seuraavan tehtävän tekemisen aloitan hyvissä ajoin, mutta en kuitenkaan koskaan opi virheistäni. 

Nyt asiaan eli elämäntapamuutokseen. Toissaviikosta pudotusta oli siis tullut 700 grammaa, mikä mielestäni oli ihan hyvä. En halua pudottaa painoa hirveän nopeasti,  mutta toisaalta olen hirveän kärsimätön ja haluaisin, että laihtuisin heti. Käyn vaa'alla joka päivä - tapa, josta minun pitäisi päästä eroon - ja tänään paino oli puoli kiloa vähemmän kuin sunnuntain punnituksessa. Painoa siis lähtee koko ajan. Pelkään, että syön liian vähän. Syön viisi kertaa päivässä, mutta kaloritarpeeni ei varmaan siltikään täyty. Toisaalta en varmaan jaksaisi edes syödä enempää. Jos käyn lenkillä tai liikun muuten, tulee syötyä vähän enemmän. Olen huomannut kolmen tunnin ruokailuvälin olevan minulle sopiva. Pieni nälkä ehtii jo tulla, mutta ei niin iso, että tulisi ahmittua hirveitä määriä ruokaa. Yritän syödä paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja ja proteiinia, hiilihydraatteja saan lisäksi täysjyväleivästä ja lähinnä tummasta riisistä sekä kaurapuurosta. Leivän päälle en nykyään laita rasvaa, leikkeleitä tai juustoa, vaan uutta suosikkiani maapähkinälevitettä. Kaikkein parasta on täysjyväpaahtoleipä maapähkinälevitteellä ja banaanilla <3


Olen koukussa fitblr -sivuihin, ja selailen niitä koko ajan. Etsin vinkkejä terveelliseen syömiseen ja liikkumiseen ja saan sivustoilta hurjasti motivaatiota. Useimmat blogissani käyttämäni kuvat ovat itseasiassa juuri näiltä sivustoilta. Voisin roikkua koko päivän netissä selailemassa sivuja. Ja aika usein tulee monet tunnit roikuttuakin. Fit tumblr on paikka, josta löysin tavoitteeni sille, miltä haluan näyttää elämänmuutosprosessini lopuksi, terveeltä ja vahvalta. Nyt minun täytyy ryhdistäytyä ja alkaa kirjoittamaan sitä, mitä minun pitäisi olla kirjoittamassa. Tänään en salli itselleni edes juoksulenkkiä. Olkoon se rangaistuksena siitä, etten aloittanut aikaisemmin :((

2 kommenttia:

  1. Syömisesi näyttävät oikeinkin järkeviltä, noilla eväillä paino putoaa varmasti terveellistä tahtia :) Jos epäilyttää, että syöt liian vähän, niin voisit kokeilla esim. Kiloklubia, ja merkkailla sinne syömiset ja liikunnat. Tosin jos et nyt laske kaloreita, niin sitten tuo ei ehkä kannata, koska syömisestä voi tulla liian kontrolloitua...

    Tsemppiä harjoitusaineeseen!

    VastaaPoista
  2. Heitin siulle tunnustuksen, koska et ole mielestäni idiootti vaan fiksu ja filmaattinen nuori nainen, jolla on ihan huippu blogi :)

    VastaaPoista